Dieta a refluks

Sprawdź, jakie produkty są wskazane, a jakie niewskazane przy problemach z refluksem

Refluks może nasilać zła dieta, dlatego warto wiedzieć co jest najlepsze na zgagę i które preparaty mogą ją złagodzić. Aby zapobiec dokuczliwym objawom, wskazane jest spożywanie odpowiednich produktów. Odpowiedzią na pytania co jest dobre na zgagę i które produkty na zgagę są warte uwagi, jest poniższa lista:

  • Produkty zbożowe

    Pieczywo jasne, drobnoziarniste, półcukiernicze, kasze, biały ryż.

  • Produkty mleczne

    Kefir, jogurty, serki homogenizowane.

  • Jaja

    Gotowane na miękko, jajecznica na parze.

  • Chude: mięso, wędliny i ryby

    Wołowina, cielęcina, wędliny wieprzowe, drobiowe, wołowe; leszcz, dorsz, lin, okoń.

  • Tłuszcze

    Margaryny miękkie, oleje roślinne.

  • Młode warzywa

    Najlepiej w postaci gotowanej, np. marchew, dynia, buraki, szpinak.

  • Owoce

    Wszystkie oprócz cytrusów (w okresie zaostrzenia przyjmować je w formie przecierów).

  • Słodycze

    Miód, musy, biszkopty.

  • Łagodne przyprawy

    Bazylia, oregano, koper włoski, szałwia.

  • Łagodne sosy

    Zaprawiane jogurtem, chudym mlekiem.

  • Napoje

    Wody niegazowane, herbaty owocowe, ziołowe (z wyjątkiem miętowej); alkohole w  ograniczonych ilościach.

Lista zawierająca produkty na zgagę jest długa, więc nie należy martwić się mało urozmaiconą dietą. To co pomaga na zgagę zostało opisane, jednak warto pamiętać o jeszcze jednej zasadzie: zaleca się jeść mniej, ale za to częściej.

1. https://paleosmak.pl/dieta-paleo/na/zgage-refluks-wrzody/
2. http://www.lightbox.pl/refluks-i-zgaga-a-dieta
3. http://www.poradnikzielarski.pl/porady-zdrowotne/sposoby-na-zgage.html